Nemáte žádné položky v nákupním košíku.
Vítejte na autodiagnostik.cz. Můžete se
Diagnostický systém Ross-Tech VCDS® (VAG-COM-DIAGNOSTIC-SYSTEM), dříve jen VAG-COM, je dnes již legendou v oboru Sériové diagnostiky. VCDS® nabízí komplexní řešení sériové diagnostiky vozidel skupiny Volkswagen Audi Group (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda) od konce 80-tých let po současnost. Prostřednictvím systému Ross-Tech VCDS® je možné navázat komunikaci i s vybranými modely spřátelených značek: Bentley, Porsche, KTM, Multicar, Spyker či Ford.
VCDS® denně používají desetitisíce spokojených autoservisů po celém světě. Existuje v 15. jazykových mutacích a prodává se ve více než 25. zemích světa. Tato gigantická zpětná vazba poskytuje vývojářům ze společnosti ROSS-TECH (USA Ross Technology Co., Ltd.), sídlící v USA, veliký náskok před konkurenčními produkty.
VCDS® je proto nepostradatelným pomocníkem každého profesionálního automechanika na této planetě. Ve své cenové kategorii nemá konkurenci.
To vše zaručuje všem uživatelům vysokou užitnou hodnotu a rychlou návratnost investice do pořízení. Vzhledem ke všem jeho přednostem je VCDS® ideální volbou nejen pro všechny nezávislé a autorizované autoservisy, ale zároveň i všechny zájemce o kvalitní sériovou diagnostiku vozidel koncernu VAG. Oproti konkurenčním diagnostickým systémům, nabízí VCDS® nezávislému servisu nejlepší možný poměr cena/výkon.
VCDS® poskytuje všem specialistům nejlepší možnou alternativu za OEM diagnostické nástroje typu VAS 1552-3, VAS 5054, 6150 s nejnovějším systémem ODIS. Chybové kódy interpretované systémem VCDS® taktéž korespondují s výstupy OEM systémů. Neopomenutelná je i rychlost se kterou se VCDS®, v porovnání s originálními nástroji, spojuje s řídicími systémy ve vozidlech.
Diagnostické rozhraní HEX-V2® a HEX-NET® systému Ross-Tech VCDS®, disponuje komunikace schopností se všemi typy komunikačních linek a sériových sběrnic užívaných koncernem VAG. Volbu komunikační linky provádí VCDS® automaticky.
Nejstarší sběrnicí je K-Line (ISO 9141 / SAE J1708) a protokoly KWP 1281 (protokol VAG) a KWP 2000 (ISO 14230-4). KWP 2000 byla skrze modifikace transportního protokolu (cca od roku 2003), umožňující přenos KWP po CANu – ISO-TP (ISO 15765-2) a TP 2.0, nahrazena dnes již převažující klasickou CANovou sběrnicí CAN-BUS (ISO 11898) a novým protokolem UDS (ISO 15765-3).
VCDS® plně podporuje komunikaci se všemi koncernovými standardy, jak se staršími jednotkami komunikujícími na protokolech KW2000, KW6000 (CAN - ISO 11898 kompatibilní), KWP 600 a KWP 700 (CAN), tak s nejnovějšími jednotkami typu ASAM (Association for Standardization of Automation and Measuring Systems) využívajícími pro výměnu dat formát ODX – Open Diagnostic data eXchange (ISO 22901-1), které komunikují zejména na protokolu UDS - Unified Diagnostic Services ISO 14229, který se začal užívat cca od roku 2008.
V rámci koncernu se používá řada dalších specifických aplikací na CAN architektuře. VCDS® díky možnostem navázání komunikace s centrální řídicí jednotkou CAN Gateway logicky neselhává ani u systémů a komponent zapojených do diagnostické sítě vozidla jinými sériovými sběrnicemi, jako jsou např.: LIN (Local Interconnect Network), MOST (Media Oriented Systems Transport), FlexRay apod.
Samozřejmostí je plná podpora jednotné evropské palubní diagnostiky EOBD (ISO 15765-4 - modifikace standardu OBDII) a s tím související plná podpora protokolů evropského standardu. Systém VCDS® má integrovaný modul pro v uvozovkách multiznačkovou diagnostiku vozidel všech ostatních výrobců.
Podmínkou je kompatibilita konkrétního vozu s normou EOBD (zážehové 2001+; vznětové 2003+). Jedná se o diagnostiku řídicích jednotek motorů. Diagnostika EOBD sleduje všechny systémy, které by se svou případnou poruchou mohly podílet na zvýšení emisních hodnot při spalovaní. Diagnostika EOBD umožňuje interpretovat tisíce chybových kódů, napříč všemi výrobci vozidel. Více informací je obsaženo ve stručném článku Diagnostika EOBD nebo v online dostupném manuálu v části Systém OBDII/EOBD.
Aktualizace programu Ross-Tech VCDS® jsou pravidelně uvolňovány v cca 12-ti měsíčních intervalech. Podpora nových modelů a rozšiřování funkcí je průběžně doplňována v beta verzích, které jsou ke stažení pouze v anglické verzi na stránkách společnosti Ross-tech.
Česká verze vychází vždy v ostrém vydání jednou ročně. Centrální distributor pro Česko a Slovensko, společnost AutoComSoft s.r.o., může vyžadovat po uživateli, s ohledem na rozsah novelizace, poplatek za aktualizaci české verze. Poplatek je nepravidelný a pohybuje se v řádech několika set korun českých (cca do 700 Kč).
Každý zákazník dostává ke svému kabelu licenční list, na kterém jsou jeho přihlašovací údaje do informačního systému, ze kterého může kdykoliv stahovat aktualizace instalačního balíčku (Standard, Max nebo Profi) s programem Ross-Tech VCDS® a provádět aktivace dílenské příručky VIS a programu CodingCalculator.
Nositelem licence je sériové číslo, respektive hardwarový klíč, zapsaný v procesoru kabelu. Licenční klíč je jedinečný kód, přidělený každému diagnostickému kabelu individuálně. Každý uživatel má unikátní HW klíč (na rozdíl od čínských klonů). Sériové číslo aktivuje program VCDS. Pro instalaci a aktivaci neomezené verze v angličtině (ross-tech.com), postačí zakoupit VCDS v provedení Standard plus. Pokud vyžadujete neomezenou verzi v českém jazyce, je nutné zakoupit sadu Max nebo Profi. Díky licenčnímu listu máte přístup ke stažení instalačního balíčku, který jste zakoupili.
Výhodou integrovaného hardwarového klíče je přenositelnost licence (multi-user licence), která uživatele neomezuje k aktivaci programu VCDS® na jednom osobním počítači nebo notebooku. Po úspěšném provedení testu kabelu proběhne aktivace programu tak, že HW klíč odemkne všechny důležité funkce programu. Hardwarový klíč, respektive jeho identifikace, zajišťuje svému majiteli bezplatné (nebo za minimální cenu) a pravidelné aktualizace. U provedení HEX-NET® jsou aktualizace aplikace VCDS-Mobile® dostupné ke stažení podle platformy z elektronického obchodu poskytovatele operačního systému, např. Google Play nebo Apple App Store atp.
Všeobecným pomocníkem, produkovaným Janem Svobodou, pro práci se systémem VCDS®, je podrobná elektronická diagnostická příručka VIS (VAG Info System). VIS obsahuje stovky diagnostických postupů a návodů, jak provádět krok za krokem v jednotlivých řídicích jednotkách pokročilé diagnostické procedury. Více informací naleznete níže nebo stránce produktu VIS.
Pro efektivnější práci s VCDS® je možné také používat databázi postupů přímo od výrobce VCDS® na stránkách Ross-tech Wiki. V rámci naší podpory (autodiagnostik.cz) jsme uvolnili část podpory zdarma – manuál pro VCDS najdete na naší stránce wiki.autodiagnostik.
Dále je možné používat oficiální technickou literaturu produkovanou VAG. Oficiální dílenské příručky popisují diagnostické postupy, jako např. kódování, přizpůsobení, základní nastavení nebo podrobné popisy bloků měřených hodnot na konkrétních vozidlech. Dílenské příručky v "otevřené" podobě jsou dostupné zhruba do roku 2006.
*Prémiové funkce jsou dostupné pouze ve verzích VCDS Max a VCDS Profi.
* Ford Galaxy I. a II. generace byl v letech 1995 až 2005 vyráběn v kooperaci s koncernem VAG v rámci platformy příbuzných modelů Volkswagen Sharan a Seat Alhambra. VAG-COM podporuje komunikaci všech řídicích jednotek vyjma zážehových motorizací 2.0l a 2.3l (4-válec). Galaxy třetí generace je možné diagnostikovat systémem FCOM.
Zpět na stránku sériová diagnostika