Vítejte na autodiagnostik.cz. Můžete se

Back to Top

Autodiagnostika VAG

Logo VAGVolkswagen AG nebo jen VW je německá automobilka sídlící ve Wolfsburgu. Je členem skupiny Volkswagen Group, pod kterou spadají značky Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini, MAN, Scania, SEAT, Škoda Auto, Volkswagen Užitkové vozy a Ducati.
Originálním OEM diagnostickým (Dealer Level) nástrojem používaným v autorizovaných servisech je VAS a ODIS.

Související články: Značková diagnostika | Sériová diagnostika | Multiznačková diagnostika | Tovární diagnostika | Diagnostika EOBD | Základy diagnostiky

Diagnostický systém Ross-Tech VCDs®

Logo VAGDiagnostický systém Ross-Tech VCDS® (VAG-COM-DIAGNOSTIC-SYSTEM), dříve jen VAG-COM, je dnes již legendou v oboru Sériové diagnostiky. VCDS® nabízí komplexní řešení sériové diagnostiky vozidel skupiny Volkswagen Audi Group (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda) od konce 80-tých let po současnost. Prostřednictvím systému Ross-Tech VCDS® je možné navázat komunikaci i s vybranými modely spřátelených značek: Bentley, Porsche, KTM, Multicar, Spyker či Ford. 

VCDS® denně používají desetitisíce spokojených autoservisů po celém světě. Existuje v 15. jazykových mutacích a prodává se ve více než 25. zemích světa. Tato gigantická zpětná vazba poskytuje vývojářům ze společnosti ROSS-TECH (USA Ross Technology Co., Ltd.), sídlící v USA, veliký náskok před konkurenčními produkty.

VCDS® je proto nepostradatelným pomocníkem každého profesionálního automechanika na této planetě. Ve své cenové kategorii nemá konkurenci.

  • Bezkonkurenční pořizovací cena
  • Aktualizace zdarma nebo cenově zanedbatelné
  • Vysoká úroveň technické podpory
  • Lokalizace do českého jazyka
  • Obrovská kompatibilita s vozidly

To vše zaručuje všem uživatelům vysokou užitnou hodnotu a rychlou návratnost investice do pořízení. Vzhledem ke všem jeho přednostem je VCDS® ideální volbou nejen pro všechny nezávislé a autorizované autoservisy, ale zároveň i všechny zájemce o kvalitní sériovou diagnostiku vozidel koncernu VAG. Oproti konkurenčním diagnostickým systémům, nabízí VCDS® nezávislému servisu nejlepší možný poměr cena/výkon.

 

Kompatibilita Ross-Tech VCDs®

VCDS® poskytuje všem specialistům nejlepší možnou alternativu za OEM diagnostické nástroje typu VAS 1552-3, VAS 5054, či nejnovějšího systému ODIS. Chybové kódy interpretované systémem VCDS® taktéž korespondují s výstupy OEM systémů. Neopomenutelná je i rychlost se kterou se VCDS®, v porovnání s originálními nástroji, spojuje s řídicími systémy ve vozidlech.

  • Nejnovější HW – HEX-V2® a HEX-NET® je dokonce při autoscanu (automatickém testu řídicích jednotek)
    3x rychlejší než dnes již zastaralý HEX-CAN.

 

Podporované komunikační standardy a protokoly 

Diagnostické rozhraní HEX-V2® a HEX-NET® systému Ross-Tech VCDS®, disponuje komunikace schopností se všemi typy komunikačních linek a sériových sběrnic užívaných koncernem VAG. Volbu komunikační linky provádí VCDS® automaticky

Nejstarší sběrnicí je K-Line (ISO 9141 / SAE J1708) a protokoly KWP 1281 (protokol VAG) a KWP 2000 (ISO 14230-4). KWP 2000 byla skrze modifikace transportního protokolu (cca od roku 2003), umožňující přenos KWP po CANu – ISO-TP (ISO 15765-2) a TP 2.0, nahrazena dnes již převažující klasickou CANovou sběrnicí CAN-BUS (ISO 11898) a  novým protokolem UDS (ISO 15765-3). 

VCDS® plně podporuje komunikaci se všemi koncernovými standardy, jak se staršími jednotkami komunikujícími na protokolech KW2000, KW6000 (CAN - ISO 11898 kompatibilní), KWP 600 a KWP 700 (CAN), tak s nejnovějšími jednotkami typu ASAM (Association for Standardization of Automation and Measuring Systems) využívajícími pro výměnu dat formát ODX – Open Diagnostic data eXchange (ISO 22901-1), které komunikují zejména na protokolu UDS - Unified Diagnostic Services ISO 14229, který se začal užívat cca od roku 2008.

V rámci koncernu se používá řada dalších specifických aplikací na CAN architektuře. VCDS® díky možnostem navázání komunikace s centrální řídicí jednotkou CAN Gateway logicky neselhává ani u systémů a komponent zapojených do diagnostické sítě vozidla jinými sériovými sběrnicemi, jako jsou např.:  LIN (Local Interconnect Network), MOST (Media Oriented Systems Transport), FlexRay apod.

Podpora vozidel kompatibilních s normou EOBD

Samozřejmostí je plná podpora jednotné evropské palubní diagnostiky EOBD (ISO 15765-4 - modifikace standardu OBDII) a s tím související plná podpora protokolů evropského standardu. Systém VCDS® má integrovaný modul pro v uvozovkách multiznačkovou diagnostiku vozidel všech ostatních výrobců.

Podmínkou je kompatibilita konkrétního vozu s normou EOBD (zážehové 2001+; vznětové 2003+). Jedná se o diagnostiku řídicích jednotek motorů. Diagnostika EOBD sleduje všechny systémy, které by se svou případnou poruchou mohly podílet na zvýšení emisních hodnot při spalovaní. Diagnostika EOBD umožňuje interpretovat tisíce chybových kódů, napříč všemi výrobci vozidel. Více informací je obsaženo ve stručném článku Diagnostika EOBD nebo v online dostupném manuálu v části Systém OBDII/EOBD.

Auktualizace a podpora

Aktualizace programu Ross-Tech VCDS® jsou pravidelně uvolňovány v cca 12-ti měsíčních intervalech. Podpora nových modelů a rozšiřování funkcí je průběžně doplňována v beta verzích, které jsou ke stažení pouze v anglické verzi na stránkách společnosti Ross-tech.

Česká verze vychází vždy v ostrém vydání jednou ročně. Centrální distributor pro Česko a Slovensko, společnost AutoComSoft s.r.o., může vyžadovat po uživateli, s ohledem na rozsah novelizace, poplatek za aktualizaci české verze. Poplatek je nepravidelný a pohybuje se v řádech několika set korun českých (cca do 700 Kč).

 

Licenční list – Přístup k aktualizacím

Každý zákazník dostává ke svému kabelu licenční list, na kterém jsou jeho přihlašovací údaje do informačního systému, ze kterého může kdykoliv stahovat aktualizace instalačního balíčku (Standard, Max nebo Profi) s programem Ross-Tech VCDS® a provádět aktivace dílenské příručky VIS a programu CodingCalculator

Licence

Nositelem licence je sériové číslo, respektive hardwarový klíč, zapsaný v procesoru kabelu. Licenční klíč je jedinečný kód, přidělený každému diagnostickému kabelu individuálně. Každý uživatel má unikátní HW klíč (na rozdíl od čínských klonů). Sériové číslo aktivuje program VCDS. Pro instalaci a aktivaci neomezené verze v angličtině (ross-tech.com), postačí zakoupit VCDS v provedení Standard plus. Pokud vyžadujete neomezenou verzi v českém jazyce, je nutné zakoupit sadu Max nebo Profi. Díky licenčnímu listu máte přístup ke stažení instalačního balíčku, který jste zakoupili.

Přenositelnost licence VCDS

Výhodou integrovaného hardwarového klíče je přenositelnost licence (multi-user licence), která uživatele neomezuje k aktivaci programu VCDS® na jednom osobním počítači nebo notebooku. Po úspěšném provedení testu kabelu proběhne aktivace programu tak, že HW klíč odemkne všechny důležité funkce programu. Hardwarový klíč, respektive jeho identifikace, zajišťuje svému majiteli bezplatné (nebo za minimální cenu) a pravidelné aktualizace. U provedení HEX-NET® jsou aktualizace aplikace VCDS-Mobile® dostupné ke stažení podle platformy z elektronického obchodu poskytovatele operačního systému, např. Google Play nebo Apple App Store atp.

Všeobecná podpora a přístup k informacím

Všeobecným pomocníkem, produkovaným Janem Svobodou, pro práci se systémem VCDS®, je podrobná elektronická diagnostická příručka VIS (VAG Info System).  VIS obsahuje stovky diagnostických postupů a návodů, jak provádět krok za krokem v jednotlivých řídicích jednotkách pokročilé diagnostické procedury. Více informací naleznete níže nebo stránce produktu VIS.

Pro efektivnější práci s VCDS® je možné také používat databázi postupů přímo od výrobce VCDS® na stránkách Ross-tech Wiki. V rámci naší podpory (autodiagnostik.cz) jsme uvolnili část podpory zdarma – manuál pro VCDS najdete na naší stránce wiki.autodiagnostik.

Dále je možné používat oficiální technickou literaturu produkovanou VAG. Oficiální dílenské příručky popisují diagnostické postupy, jako např. kódování, přizpůsobení, základní nastavení nebo podrobné popisy bloků měřených hodnot na konkrétních vozidlech. Dílenské příručky v "otevřené" podobě jsou dostupné zhruba do roku 2006

Funkce diagnostického systému Ross-Tech VCDS®

Základní funkce

  • Autoscan – Automatický test vozu
  • Automatická detekce vozidla (CAN/UDS)
  • Výpis stavu jednotek z řídicí jednotky Gateway (CAN/UDS)
  • Identifikace řídicí jednotky
  • Rozšířená identifikace řídicí jednotky Hromadné mazání závad (vymazání chyb ze všech řídicích jednotek jedním krokem)
  • Čtení a mazání paměti závad + podrobný popis chybového kódu (upřesnění vzniku závady - Freeze frame data)
  • Výpis podporovaných závad ECU (tato funkce se nenachází ani v OEM diagnostice)
  • Měřené hodnoty s popisy jednotlivých bloků měřených hodnot a doporučenými hodnotami (vhodné pro testy komponent)
  • Rozšířená měření hodnot – selektivní výběr měřených hodnot (zejména novější vozidla)
  • Osciloskopické zobrazení měřených hodnot
  • Logování – záznam měřených hodnot do souboru za účelem následné analýzy.
  • Integrovaná bublinová nápověda ve funkcích měřené hodnoty, kódování a přizpůsobení

Pokročilé funkce

  • Testy akčních členů
  • Základní nastavení řídicích jednotek (mazání adaptačních hodnot) 
  • Přizpůsobení řídicích jednotek
  • Kódování řídicích jednotek
  • Dlouhé kódování řídicích jednotek
  • Login a Bezpečnostní přístup do řídicích jednotek
  • Diagnostika EOBD – kompletní podpora Mód 01 – Mód 10 vč. Módu 1-01 Readiness – Čtení, reset a sestavení pohotovostního kódu stavu emisní připravenosti (kód indikuje zda byly provedeny všechny diagnostiky relevantní pro emise motoru)
  • Guided Readiness Scripts je funkce v režimu diagnostiky EOBD, která zjednodušuje uživateli sestavení kódu zobrazovaným návodem, jak u konkrétního motoru postupovat krok za krokem (pro konkrétní ECU musí existovat label soubor)
  • Podpora šifrovaného kódování řídicích jednotek např. ECU brzd EC1 atd.
  • Diagnostika optického vedení MOST

Prémiové funkce*

  • Aplikace VIS – VAG INFO SYSTEM, elektronická dílenská příručka obsahující diagnostické postupy
  • Online služby kódování – pomocník kódování na základě identifikace VIN.
  • Ross-Tech VCDS-Mobile® (pouze HEX-NET)
  • Ross-Tech VCDS-CloudTM (pouze HEX-NET)
  • Aplikace VAG Automat (plugin pro VCDS) programovatelné automatické postupy
  • Aplikace LCode (plugin pro VCDS) Kalkulačka dlouhého kódování přímo ve VAG-COM
  • Aplikace Autoservis – správa zakázek – program je funkční pouze pod Win 7.
  • Aplikace Simos Manager – reset škrticí klapky Škoda Felicia 1.3i – pouze pro kabel KKL.

Speciální funkce

  • Čtení skutečné hodnoty ujetých km z nezávislého počítadla ř. jednotky motoru 
  • Reset servisních intervalů (auto. funkce)
  • Kódování baterie
  • Nastavení kompletního workshop ID
  • TDI Graph – plugin pro seřizování počátku vstřiku dieselových motorů
  • VAG-SCOPE– plugin pro analýzu záznamu měřených hodnot 
  • 7mi místný kód PIN 
  • Aktivace a deaktivace transportního režimu 
  • Mapování jednotlivých kanálů a bloků v ECU 
  • Vyhledávání neznámých řídicích jednotek 
  • Měření akcelerace

*Prémiové funkce jsou dostupné pouze ve verzích VCDS Max a VCDS Profi.

Vozidla kompatibilní s diagnostikou VCDS (VAG-COM):

Audi

Volkswagen

Škoda

  • Škoda Favorit
  • Škoda Felicia (6U)
  • Škoda Pick Up (67)
  • Škoda Fabia (6Y/5J/NJ)
  • Škoda Octavia (1U/1Z/5E/NE)
  • Škoda Roomster (5J)
  • Škoda Rapid (NH)
  • Škoda Citigo (NF/AA)
  • Škoda SuperB (3U/3T/3V)
  • Škoda Yeti (5L)
  • Škoda Kodiaq (NS)

Seat

  • Seat Alhambra (7M/7V/71)
  • Seat Altea (5P)
  • Seat Arosa (6B/6H)
  • Seat Exeo (3R)
  • Seat Ibiza/Cordoba (6K/6L/6J)
  • Seat Inca (9K)
  • Seat Mii (KF/AA)
  • Seat Leon (1M/1P/5F)
  • Seat Toledo (1L/1M/5P/NH/KG)
  • Seat Ateca (KH)

Bentley

  • Bentley Continental (3W/39)
  • Bentley Mulsanne (3Y)
  • Bentley Arnage (3Z)
  • Bentley Azure (3Z)
  • Bentley Brooklands (3Z)

Lamborghini

  • Lamborghini Gallardo (40)
  • Lamborghini Huracan (4T/ZF)
  • Lamborghini Aventador (47/ZD)

Porsche

  • Porsche Cayenne (9P/92/A2)
  • Porsche Panamera / NAR (97/A7)
 

Ostatní značky

  • Ford Galaxy (FG) *
  • Spyker C8 (SP) - pouze ECU- 01 Motor, 25 Immo, 19 Gateway
  • Linde Fork Lifts (LF) - pouze dieselové motory
  • KTM XBOW (KT) - pouze ECU - 01 Motor
  • Yes Roadster 2 (YE) - pouze ECU- 01 Motor, 15 Airbagy, 19 Gateway, 17 panel přístrojů
  • Multicar Tremo (MC) - pouze ECU - 01 Motor, 25 Immo, 19 Gateway

* Ford Galaxy I. a II. generace byl v letech 1995 až 2005 vyráběn v kooperaci s koncernem VAG v rámci platformy příbuzných modelů Volkswagen Sharan a Seat Alhambra. VAG-COM podporuje komunikaci všech řídicích jednotek vyjma zážehových motorizací 2.0l a 2.3l (4-válec). Galaxy třetí generace je možné diagnostikovat systémem FCOM.

Nabídka diagnostiky VCDS (VAG-COM):

Zpět na stránku sériová diagnostika


.